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by 윤준탁 Chris Yoon Mar 11. 2018

제프 베조스 어록 30

개인적으로 제프 베조스가 남긴 어록 중 "Work hard, have fun, make history."를 가장 좋아한다. 제프 베조스가 아마존 창업 이후 지금까지 남긴 어록이 꽤 많다. 일부 오역이 되어있거나 번역된 적이 없는 어록을 모아 번역해 인상 깊은 30개를 정리했다.


제프 베조스 어록

1. “Life's too short to hang out with people who aren't resourceful.”

지혜가 풍부하지 않은 사람과 어울리기에 삶은 매우 짧다.


2. “There are two kinds of companies, those that work to try to charge more and those that work to charge less. We will be the second.”

두 가지 종류의 회사가 있다. 고객에게 더 많이 받기 위해 일하는 회사와 덜 받기 위해 일하는 회사 중에 우리는 후자가 될 것이다.


3. "Your margin is my opportunity."

당신 회사의 이익률은 우리 회사에는 기회이다.


4. "If you're not stubborn, you'll give up on experiments too soon. And if you're not flexible, you'll pound your head against the wall and you won't see a different solution to a problem you're trying to solve."

당신이 굳건히 버티지 못하면 빠르게 실험을 포기할 것이다. 당신이 유연하지 않다면 벽에 머리를 박을 뿐, 문제를 풀 다른 해결책을 찾을 수 없을 것이다.


5. "In the old world, you devoted 30% of your time to building a great service and 70% of your time to shouting about it. In the new world, that inverts."

예전에는 멋진 서비스를 만들기 위해 30%의 시간을 투자하고, 알리기 위해 70%를 사용했다면, 새로운 시대에는 그 반대다.


6. "If you never want to be criticized, for goodness' sake don't do anything new."

비판받는 것을 두려워한다면, 그냥 아무것도 하지 않으면 된다.


7. "A company shouldn't get addicted to being shiny, because shiny doesn't last."

빛나는 것은 지속하지 않기 때문에, 회사는 빛나는 것에 빠지지 말아야 한다.


8. "You want to look at what other companies are doing. It's very important not to be hermetically sealed. But you don't want to look at it as if, 'OK, we're going to copy that.' You want to look at it and say, 'That's very interesting. What can we be inspired to do as a result of that?' And then put your own unique twist on it."

다른 회사들이 무엇을 하는지 시장조사를 해야 한다. 세상과 동떨어져 있으면 안 된다. "저거 베껴야 하겠다" 하지 말고, "저거 괜찮은데. 저거를 보고 영감을 받아서, 무엇을 만들어 볼까?"라고 생각해서 당신만의 유일한 색깔을 만들어라.


9. "If you're long-term oriented, customer interests and shareholder interests are aligned."

장기적인 목표를 지향한다면 소비자와 주주의 이익은 일치하게 된다.


10. “If you're competitor-focused, you have to wait until there is a competitor doing something. Being customer-focused allows you to be more pioneering.”

경쟁자만 바라본다면, 경쟁자가 무언가 새로운 것을 할 때까지 기다려야 한다. 고객에 집중하면 선구자가 될 것이다.


11. “If you do build a great experience, customers tell each other about that. Word of mouth is very powerful.”

굉장한 것을 경험할 수 있게 해주면, 고객은 서로서로 이 경험을 이야기한다. 입소문은 강력한 것이다.


12. “I think frugality drives innovation, just like other constraints do. One of the only ways to get out of a tight box is to invent your way out.”

다른 제약들과 마찬가지로 넉넉지 못한 여건이 혁신을 추구한다고 생각한다. 비좁은 상자에서 탈출할 방법은 빠져나갈 방법을 발명하는 것뿐이다.


13. "Part of company culture is path-dependent—it's the lessons you learn along the way."

회사 문화의 일부는 경로 의존적이다. 그것은 길을 따라가며 배우는 교훈이다.


14. "There'll always be serendipity involved in discovery."

발견에는 항상 뜻밖의 재미가 있다.


15. “We’ve had three big ideas at Amazon that we’ve stuck with for 18 years, and they’re the reason we’re successful: Put the customer first. Invent. And be patient.”

우리에겐 18년간 아마존을 성공으로 이끈 3가지 전략이 있다. 고객을 우선 생각하고, 발명하고, 인내하자.


16. "All businesses need to be young forever. If your customer base ages with you, you're Woolworth's."

모든 사업은 계속해서 젊어져야 한다. 고객이 당신과 함께 늙어간다면 당신은 Woolworth가 될 것이다.


17. "The one thing that offends me the most is when I walk by a bank and see ads trying to convince people to take out second mortgages on their home so they can go on vacation. That's approaching evil.”

가장 끔찍했던 경험은 은행에서 사람들에게 ‘휴가를 즐기기 위해 집을 두 번째로 저당 잡혀라’고 광고하는 것을 본 것이었다. 악마처럼 돈을 벌어선 안 된다.


18. "You can have the best technology, you can have the best business model, but if the storytelling isn't amazing, it won't matter. Nobody will watch.”

스토리텔링이 놀랍지 않다면 최고의 기술과 비즈니스 모델을 가지고 있더라도 중요하지 않다. 아무도 알아봐 주지 않는다.


19. “What’s dangerous is not to evolve.”

위험한 것은 진화하지 않는 것이다.


20. “Market leadership can translate directly to higher revenue, higher profitability, greater capital velocity, and correspondingly stronger returns on invested capital.”

시장 리더십은 높은 매출, 높은 수익성, 더 빠른 자본 속도, 그리고 이에 상응하는 투자 자본 수익률로 변환될 수 있다.


21. “If you can’t tolerate critics, don’t do anything new or interesting.”

비평가를 용인할 수 없다면 아무것도 하지 마라.


22. “If you double the number of experiments you do per year you’re going to double your inventiveness.”

실험을 일 년에 두 배로 늘리면, 창의력이 두 배가 된다.


23. “If you decide that you’re going to do only the things you know are going to work, you’re going to leave a lot of opportunity on the table.”

당신이 잘 진행되는 일만 하겠다고 결정하면, 당신은 많은 기회를 테이블에 놓아두고 떠나는 것과 다름없다.


24. “It is very difficult to get people to focus on the most important things when you’re in boom times.”

호황기에 사람들은 가장 중요한 것에 집중하기 굉장히 어렵다.


25. “Work hard, have fun, make history.”

열심히 일하고 즐기면서 역사를 만들어 가자.


26. “Any business plan won’t survive its first encounter with reality. The reality will always be different. It will never be the plan.”

어떤 사업 계획도 현실과 부딪히는 순간에 살아남지 못한다. 현실은 언제나 변화무쌍하다. 계획은 계획일 뿐이다.


27. “The most important single thing is to focus obsessively on the customer. Our goal is to be earth’s most customer-centric company.”

가장 중요한 것은 고객에게 집요하게 집중해야 한다. 우리의 목표는 세계에서 가장 고객 중심적인 회사가 되는 것이다.


28. “Our point of view is we will sell more if we help people make purchasing decisions.”

우리는 고객의 구매 결정에 도움을 준다면 더 많이 팔 수 있다고 생각한다.


29. “The best customer service is if the customer doesn’t need to call you, doesn’t need to talk to you. It just works.”

최고의 고객 서비스는 고객이 당신에게 전화할 필요도, 이야기할 필요도 없다. 그냥 작동한다.


30. “We see our customers as invited guests to a party, and we are the hosts. It’s our job every day to make every important aspect of the customer experience a little bit better.”

고객은 초대 손님이고 우리는 주최자다. 고객 경험의 모든 면을 매일 조금씩 개선하는 것이 우리의 일이다.


*Woolworth는 1900년대 "Five-and-Dimes"라는 개념으로 저가 상품을 판매하던 미국의 리테일러로 현재는 존재하지 않는다. (1997년 매장을 닫고 Venator Group로 사명 변경)

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