2월19일자 해외 테크뉴스 요약
#1
마이크로소프트가 오피스2021를 발표합니다. 올해말 출시 예시 예정으로 윈도우와 맥 모두 지원하며 다크모드도 가능합니다. 비즈니스 고객을 위한 새로운 상품인 오피스 LTSC도 선보입니다.
Microsoft is releasing two new versions of Office 2021, a consumer Office 2021 version and Office LTSC(Long-Term Servicing Channel) for commercial customers, which will be available later this year for both Windows and macOS. The new version will include dark mode support, accessibility improvements, and features like Dynamic Arrays and XLOOKUP in Excel.
#2
호주에서의 페이스북 뉴스 금지에 대한 이슈가 커지는 양상입니다. 언론의 디지털플랫폼에 대한 상업적 대가 요구에 대해 호주 정부가 입법을 추진하고 이에 대해 페이스북이 자사 플랫폼 내 뉴스 공유 및 조회를 막겠다는 '매우 단호한' 선제적 대응조치를 취해버렸기 때문입니다. 호주 언론은 날선 비판을 이어갔지만 페이스북 피딩은 비워진 상태로 SNS 연계없는 자체 사이트에 의존할 수밖에 없는 상황이 되었습니다.
Facebook is being criticized across Australia following its sudden decision to block news content there, amid a dispute over whether the social media company should be required to pay for stories. Australians woke up Thursday to find they were unable to view or share news items on their Facebook feeds while the pages of local and international news organizations were blank.
Australian media outlets relied on their own websites and other social media platforms to post the day's news, slamming the tech giant for its decision to no longer share critical information about Covid-19 and the vaccine rollout that SBS delivers in English and over 60 other languages.
The government's proposed News Media and Digital Platforms Mandatory Bargaining Code would force tech giants into commercial agreements with Australian news organizations for featuring their content, intended to address the bargaining power imbalances with digital platforms and media companies. The code will initially only apply to Google Search and the Facebook News Feed with other digital platform services added if deemed necessary.
#3
중국 정부가 '메이드인차이나'의 경쟁력을 높이기 위해 전통적 제조업에 IOT를 도입한다고 합니다. 비용을 줄이고 세계의 공장이라는 위치를 지키려는 노력입니다.
Beijing is looking to sharpen the global competitiveness of “Made-in-China” products with a new plan to accelerate the use of information technology in traditional manufacturing sectors, embarking on a technology-driven transformation of manufacturing to offset rising production costs and consolidate its position as the world’s workshop.
#4
요즘 핫하디 핫한 서비스 '클럽하우스'가 세계적으로 8백만 다운로드를 돌파했다고 합니다. 프리런칭에다 초대로만 가입되는 구조임에도 머스크나 주크버그 같은 유명인들의 등장이 큰 도움을 줬습니다. 국내서도 김봉진 배민 대표, 박영선 전 장관, 장근석 등 다양한 분야에서 이름난 사람들의 참여가 이어지고 있습니다. 글->오디어->영상(가상현실 포함), 일방향에서 쌍방향으로 사회의 패러다임이 이동하고 있는 건 사실인 듯 합니다.
Clubhouse has now topped 8 million global downloads, despite still being in a prelaunch, invite-only mode, growing from over 3.5 million to 8.1 million by February 16, 2021. This sharp growth is attributed to several high-profile guest appearances, including those from Tesla and SpaceX founder Elon Musk and Facebook CEO Mark Zuckerberg, for example.