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by Raphael Jul 09. 2020

Cover letter 효과적으로 작성하는 format

연애편지라도 많이 써볼 걸


일반적으로 Cover letter 작성은 아래와 같은 format을 사용할 수 있습니다.


1. Name of hiring manager, recruiter etc. Dept.name.

Company name.

Physical address.


2. Paragraph 1:

Which role you are applying for, and the "what" you are professionally with the "who" you are in terms of personal attributes, making you a suitable candidate for the role.


3. Paragraph 2:

Cross-reference the Core Competencies and Achievements section of your resume, to answer the job requirements.

Eg. Which hard/ transferable skills and achievements do you have that prove you are able to perform this role?


4. Paragraph 3:

Mention 3 facts about the company and why they appeal to you. state how you will add value to the organization.


5. Paragraph 4:

Thank the reader for his/her time and state that you are attaching your resume for their consideration.

Sign off: Name

Phone number

Email

LinkedIn URL



다만, cover letter의 분량은 1장을 넘지 않아야 하며 email로 보내는 경우 400 자 이내의 분량이 적절합니다. 또한, cover letter는 resume의 요약본 버전이 아니라는 것을 명심하고 resume는 별도로 첨부하면 됩니다. 매력적인 cover letter는 resume와는 다른 역할을 담당하고, resume로 채워지지 않는 부분을 보충해 주기도 하니 전략적으로 작성하기 위해 고민하는 것이 필요합니다.



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[원글: https://blog.naver.com/kimstarha/]

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