brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 실비아 Jul 20. 2023

떠나는 자리

캐나다 직장인의 소소한 일상

오늘은 현직장에서 마지막날, 여러 가지의 감정이 교차한다. 

2년 전 딱 이맘때 이곳에서 일을 시작했다. 

처음 5개월은 이것저것 새로운 업무를 배우느라 정신없이 시간을 보냈다. 

그리고 1년 후에는 업무를 총체적으로 이해했다. 

나는 나의 strength와 perspective로 내 role에 나만의 stamp를 찍었다. 

지금은 그 어떤 때보다 조직과 상사들에게 내가 필요하지만 나는 떠나기로 결정했다. 

더 많이 배울 수 있고 또 내가 한 단계 성장할 수 있는 새로운 환경으로의 또 다른 도전이다.  


힘들었던 기억들과 나를 힘들게 했던 사람들, 모두 흘려 보내련다. 

떠나는 나를 안아주며 따뜻한 응원을 보내주는 동료들로 마음을 채운다. 


There are so many ways to say it, but thank you for all of the work you have done for us, for your kindness, for your patience, and for your competence. I know you will flourish in your new position, so congratulations to you and to them for hiring such a gem. 

Sending you a big hug and warm regards,


Thank-you for the support and consistency you have given the school. We were so lucky to have you! Your art work will be missed - it brought JOY to be in your office. Congratulations on your new role and they are lucky to have someone as detailed and thoughtful as you.


Congratulations on the new position. It sounds like a wonderful opportunity. Glad to see that you will still be within the U of X family. It won't be the same without your laugh, kindness, stories, and paintings! I will miss you. Don't forget about us and make sure you visit.

Take care,



작가의 이전글 깻잎 풍년
작품 선택
키워드 선택 0 / 3 0
댓글여부
afliean
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari