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관음보살 염불의 이점

영화 선사의 대승 법문 No Cut

by 현안 XianAn 스님

주제: 관음보살 염불의 이점 (Benefit of reciting Guan Yin Bodhisattva)

일시: 2016년 3월 26일


Good morning everyone. There’s one small announcement. This weekend we have to celebrate Guan Yin Bodhisattva’s birthday. We all invite you to come and enjoy the celebration. Guan Yin Bodhisattva is Bodhisattva who has great condition with us, here in this galaxy. Actually a couple of things interesting about her.

모두 좋은 아침입니다. 작은 공지 사항이 있습니다. 이번 주말에는 관음보살 탄신일을 축하합니다. 여러분 모두 오셔서 축하에 함께 하도록 초대합니다. 관음보살님께서는 우리와, 여기 이 운하와 큰 인연이 있는 보살님이십니다. 사실 그녀에 관해선 흥미로운 게 몇 가지 있습니다.

Number 1, she is Bodhisattva who manifests as a female. Usually bodhisattvas are unisex that transcend gender. There are still male and female because of the concept of duality. Our mind still discriminates between male, female, strong, week, lost, gain. That’s why because our minds are like that, still discriminate about equal pay and non equal pay.

1번, 그녀는 여성으로 나타난 보살님이십니다. 보통 보살님께서는 젠더는 초월한 유니섹스입니다. 이중성의 개념으로 인해서 여전히 남성과 여성이 있는 겁니다. 우리 마음은 여전히 남자와 여자를, 강함과 약함을, 손해와 이득을 분별합니다. 그래서 우리의 마음이 그렇기 때문에, 여전히 평등한 지불과 불평등한 지불을 분별합니다.

And you reach a state of Bodhisattva, you transcend. You meditate, you do Chan to the end. Then you get rid of your discriminating mind. You no longer discriminate male and female, man and woman. That’s why you no longer complain about equal pay or unequal pay. So your mind also transcends male and female. That’s why then Bodhisattva can manifest as male or female as they feel appropriate.

여러분이 보살의 경계에 이르면, 여러분은 초월합니다. 여러분이 끝까지 명상을, 선을 합니다. 그러면 여러분의 분별심을 없앱니다. 여러분은 더 이상 남성과 여성, 남자와 여자를 분별하지 않습니다. 그래서 여러분은 더 이상 평등한 지불 혹은 불평등한 지불에 대해 불평하지 않습니다. 그래서 여러분의 마음이 또한 남성과 여성은 초월합니다. 그래서 보살님께선 그들이 적합하다고 느끼는 것에 따라 남성 혹은 여성으로 나타날 수 있으십니다.

So Guan Yin Bodhisattva manifests in our world as a female. At least in Mahayana, manifests in female. As in Chinese culture. Tibetan culture, the bodhisattva manifests as well. Anyone seeing the picture of Guan Yin in Tibetan culture? Yes? (inaudible) Yes, it’s Avalokiteshvara. Male? I also heard it’s pretty ugly and ferocious looking, too right?

그래서 관음보살님께서는 우리 세계에 여성으로 나타나셨습니다. 최소한 대승에서는 여성으로 나타나셨습니다. 중국 문화에서는 말입니다. 티베트 문화에서도 보살님이 나타나십니다. 누구 티베트 문화에서 관음보살님 그림 본 사람? 네? (청중 안 들림) 네. 관자재보살. 남성으로 말입니까? 꽤 못생기고 사납게 생겼다고 들었는데 맞습니까?

Whereas in Chinese, it’s female and very pretty and very graceful. Because she personifies the Buddhist practice of compassion in Chinese culture. So why is it important? It’s important because she made a vow that whoever is in suffering and calls out to her, she will come and rescue and provide relief immediately.

반면에 중국에서는 여성이고 매우 아름답고 우아하십니다. 왜냐하면 중국 문화에서 그녀는 불교의 자비 수행의 의인화이시기 때문입니다. 그래서 그게 왜 중요합니까? 왜냐하면 그녀는 누군가 고통에 처했고 그녀를 부르면 그녀가 와서 구제해주고 바로 구원을 제공해주겠다는 서원을 세우셨기 때문입니다.

And it’s important because today I noticed that two young boys with us, after they came and they seemed to be calmer after they sit or extremely bored. But I would strongly urge you to recite Guan Yin’s name with your children. Train them, teach them to recite Guan Yin’s name. Because it’s a knowledge they can use for the rest of their lives. A skill and a knowledge you can use rest of your lives.

그리고 왜 중요하냐면, 오늘 우리와 함께 있는 두 어린 남자애들이 와서 앉고 난 후, 차분해졌거나 혹은 아주 지루해한다는 걸 알았습니다. 난 여러분들이 아이들과 관음보살님의 명호를 외우라고 강력히 권합니다. 그들에게 관음보살님의 명호를 외는 것을 훈련하십시오, 가르치십시오. 왜냐하면 그들이 남은 생을 사는 동안 쓸 수 있는 지식이기 때문입니다. 여러분이 여생동안 쓸 수 있는 기술이고 지식입니다.

For example, among us, also there’s a person whenever is in trouble or want something, he recites Guan Yin’s name. Isn’t that right, ? He’s right there. A lot of people, not just him. A lot of monks and nuns do that. Because that’s how we know, that’s our secret. What we wanted to have a full ? or even a temple, we all pray to, we monks all pray to Guan Yin Bodhisattva. Yes, ?. Do you want to say something? (베트남어) He said he wanted house, he bought a house. He asked a wife, he got a wife. Wow, I should try that. Never try that before. Isn’t that fascinating?

예를 들어, 우리 중에, 곤경에 처하거나 무언가를 원할 때면 언제나 관음보살님의 명호를 외는 사람이 있습니다. 그렇지 않습니까? (베트남 사람 이름 같음)? 그는 바로 저기 있습니다. 그 뿐만 아니라 많은 사람들이, 많은 비구 비구니들이 그렇게 합니다. 왜냐하면 그게 우리가 아는 방법, 우리의 비밀이기 때문입니다. 우리가 ?를, 심지어 절을 갖길 원하면, 우리 모두는, 우리 출가자들은 관음보살님께 기도합니다. 네, ? 하고 싶은 말 있습니까? (베트남어) 그가 말하길, 그가 집을 원했는데, 집을 샀다고 합니다. 그가 아내를 요구하자, 아내를 얻었다고 합니다. 와우, 나도 그걸 시도해봐야겠습니다. 한 번도 그걸 시도해 본 적이 없습니다. 멋지지 않습니까?

Anyway, you can recite with children. So you recite like these people with small wishes for. You recite (hitting small woodfish) Guan Yin Pu Sa, Guan Yin Pu Sa, Guan Yin Pu Sa, Guan Yin Pu Sa, Guan Yin Pu Sa, Guan Yin Pu Sa. Ok? Do that. I would advise you to do that. You recite loud and do together, you pace with woodfish. It’s useful pacing (hitting small woodfish) Ok? Any questions?

어쨌건, 여러분 아이들과 명호를 외울 수 있습니다. 그래서 여러분이 이 사람들처럼 작은 소원을 가지고 외웁니다. 여러분이 (마스터 목탁 치시면서) 관음 보살, 관음 보살, 관음 보살, 관음 보살, 관음보살, 관음보살, 이렇게 외웁니다. 난 여러분이 그렇게 하라고 권합니다. 여러분이 소리내서 함께 외우십시오. 목탁으로 페이스를 맞추십시오. (목탁을 치며) 페이스 맞추는데 유용합니다. 오케이? 다른 질문?

If you have questions, we can help you. You need more details, we can help you about particular practice. Yes. Question back there. (inaudible) You have asthma. Which one? The young one. And what to do? How old is he? 9 years old. And asthma. What can you do? Meditation will help to heal asthma. Ok. What to do. You have asthma. You have 2 ways. You use, teach him meditation which is preferable thing. And it’s very simple process. For young children, it’s too difficult to explain them meditation. You know like the different meditation method.

여러분, 질문이 있다면 우리가 도와줄 수 있습니다. 더 자세한 게 필요하다면 특정 수행에 대해서 우리가 도와줄 수 있습니다. 네. 저기 뒤에 질문. (청중 안 들림) 당신 천식이 있습니까? 어느 애 말입니까? 더 어린 아이. 그리고 뭘 해야합니까? 몇 살 입니까? 9살. 그리고 천식이 있답니까? 뭘 할 수 있습니까? 명상이 천식을 낫게 하는데 도와줄 겁니다. 오케이. 뭘 합니까? 여러분에게 천식이 있다면 말입니다. 두 가지 방법이 있습니다. 명상을 그에게 가르쳐주십시오. 그게 더 나은 일입니다. 그리고 매우 간단한 과정입니다. 어린 아이들에겐 명상에 대해 설명하기란 매우 힘듭니다. 다른 명상 방법처럼 말입니다.

In order to do to heal asthma, this is different process of reciting Guan Yin’s name. If he has asthma, I would urge you to teach him, can you sit in full lotus? Can you cross your legs? Both legs? He can? (Yes) You see, if he can sit in full lotus, he’s special. Take him sit for long time. OK. Take him sit for 3 hours, 4 hours, 5 hours, 6 hours, 10 hours, ok. Then he can build up his Chi. For long sit like this, actually your Chi packs in your Dan Tien. When you pack your Chi in your Dan Tien, your Chi will arise and heal asthma.

천식을 낫게 하기 위해서는, 이건 관음보살님의 명호를 외우는 다른 과정입니다. 만약 그에게 천식이 있다면, 그에게 가르쳐주라고 권합니다. 너 결가부좌로 앉을 수 있니? 결가부좌 되니? 두 다리 다 할 수 있습니까? (네) 보십시오, 만약 그가 결가부좌로 앉을 수 있다면, 특별한 아이입니다. 오랫동안 앉게 하십시오. 오케이. 3시간, 4시간, 5시간, 6시간, 10시간 동안 앉게 하십시오. 오케이. 그럼 그는 자기 기를 쌓을 수 있습니다. 이렇게 오래 앉으면 여러분의 기가 여러분 단전에 쌓입니다. 여러분이 단전에 기를 쌓으면, 기가 올라와서 천식을 치유합니다.

You don’t need any medication. Because medication has residues. All you need is to sit longer. Get him to sit longer. Ok. Bribe him, threaten him. Beat him up. Whatever it takes. Ok. I mean, no no no. That’s only for temple.

어떤 약도 필요치 않습니다. 왜냐하면 약은 잔여물이 남기 때문입니다. 여러분이 해야 할 건 오래 앉는 게 답니다. 그가 더 오래 앉도록 하십시오. 오케이. 뇌물을 주고 위협을 하고 때리고 필요한 건 뭐든 하십시오. 오케이. 내 말은, 아니, 아니, 아닙니다. 절에서만입니다.

In that process, please give us call. So we can help you so that we can provide, he doesn’t get in trouble. Ok? That you make sure that, you are on the right track. While you know that, it works before. We tried before, one of our children is help. No only does it heal asthma, heals a lot of problems. Does that help? is it clear? It’s not that hard to heal asthma, by the way.

그 과정에서 부디 우리에게 전화를 주십시오. 그래서 그가 문제에 빠지지 않도록 우리가 도와줄 수 있도록 말입니다. 오케이? 당신이 제대로 된 길에 들었다고 확실하게 하도록 말입니다 그건 전에도 효과가 있었습니다. 우리가 전에 시도했었습니다. 우리 아이들 중 한 명이 도움을 받았습니다. 천식만 치료할 뿐이 아니라 수많은 문제들을 낫게 합니다. 도움이 됩니까? 알겠습니까? 그나저나 천식을 치료하기란 그리 힘들지 않습니다.

So use this opportunity to teach him meditation. Alright? As he gets older, if he enters samadhi, then he heals even quicker, naturally as well. Ok. So right now, when he crosses his legs like that, he can be playing games, watching TV, listening to music, it doesn’t matter. It doesn’t matter at all. Just keep get him to cross his legs. OK?

그래서 이 기회를 써서 그에게 명상을 가르치십시오. 알겠습니까? 그가 나이가 들면, 그가 삼매에 들면, 그는 훨씬 더 빨리 자연스럽게 나을 겁니다. 오케이. 그러니 지금 당장은 그렇게 결가부좌를 할 때, 게임을 해도, 티비를 봐도, 음악을 들어도 됩니다. 상관 없습니다. 전혀 상관 없습니다. 계속 결가부좌를 하게 하십시오. 오케이?

By the way, even when he complains, he’s tired and sleepy, he can sleep. But his legs are crossed. Ok, don’t unbuckle. Even when sleeping, you cross your legs. It’s very very helpful. You will be amazed how quickly you will get better. How quickly the asthma go away. Ok.

그나저나 그가 불평을 하고, 피곤하고 졸릴 때면, 자도 됩니다. 하지만 다리는 결가부좌를 합니다. 오케이. 다리를 풀지 마십시오. 잘 때에도 네 다리는 결가부좌를 하렴. 그건 아주 아주 도움이 됩니다. 여러분이 얼마나 빨리 나아지는지, 얼마나 빨리 천식이 사라지는 지 놀라게 될 겁니다. 오케이.

But caution, give us a call. Venerable Xian Ren, or someone, Xian Shun. Any of them. Talk to one of them. If you have any questions in process, please give us a call. If you worry about something, give us a call. We can recognize all the problems. Potential problems. Ok. We can resolve your worries. Ok?

하지만, 주의하십시오, 우리에게 전화를 주십시오. 현인스님이나 아니면 누구, 현순스님에게 말입니다. 누구에게라도 그들 중 한 명에게라도 얘기하십시오. 그 과정에서 어떤 질문이 있다면 우리에게 전화를 주십시오. 무언가 걱정되는 게 있다면 전화를 주십시오. 우린 모든 문제를 인지할 수 있습니다. 잠재적인 문제도 말입니다. 오케이. 우린 여러분의 걱정을 해결할 수 있습니다. 오케이?

That’s a lot better than anything else. You can go and Taichi and Shao Lin, but this crossing legs will be a lot faster. Chan is a lot faster than those practices. Alright? Any other questions?

그게 다른 어떤 것보다 훨씬 낫습니다. 여러분이 가서 태극권, 소림사를 할 수 있지만, 결가부좌가 훨씬 빠릅니다. 선은 그런 수행들보다 훨씬 더 빠릅니다. 알겠습니까? 다른 질문?

Anyway so the Bodhisattva practice of meditation to the ultimate. The Bodhisattva then is able to have super natural power called spiritual power to rescue living beings. Ok? So this is the ultimate attainment of Chan practice. That’s actually the goal of Chan practice. You can get great benefits from very small benefit to ultimately, to the greatest benefit. Small benefits like reducing stress, it will help your illness.

아무튼 보살은 명상을 궁극에 이르기까지 수행합니다. 보살님은 그러면 중생을 구하기 위해 신통력이라 불리는 초자연적 능력을 가질 수 있습니다. 오케이? 그래서 이건 선 수행의 궁극적인 성취입니다. 그건 사실 선 수행의 목표입니다. 여러분은 아주 작은 이로움부터, 궁극적인, 가장 위대한 이로움에까지 큰 이로움을 얻을 수 있습니다. 스트레스를 경감하고 질병을 도와주는 작은 이로움들 말입니다.

All the way, that’s same process. We teach you to, bring you all the way to the ultimate prize which is highest form of concentration, highest form of Samadhi called enlightment. OK. Any questions?

그 모든 것들은 같은 과정입니다. 우린 여러분들을 궁극적인 상, 깨달음이라 불리는 최상의 형태의 집중력, 최상의 형태의 삼매를 여러분에게 가르쳐주고 데려갑니다. 오케이. 질문?

Once you get there, then you have what is called great compassion. Until then you really have no great compassion. Only enlightened people have great compassion. So what is this compassion? Compassion has two forms. There’s something called compassion, and something called great compassion. What is the difference? Does anyone know?

일단 여러분이 거기 이르면, 여러분에겐 대자비라 불리는 것이 있습니다. 그때까진 여러분에겐 대비라고는 없습니다. 오직 깨달은 사람들에게만 대자비가 있습니다. 그래서 이 자비가 무엇입니까? 자비에는 두 가지 형태가 있습니다. 자비라 불리는 것과 대자비라 불리는 것이 있습니다. 차이가 무엇입니까? 누구 아는 사람?

Compassion, the mind of compassionis a mind as when you see people in suffering, you can’t stand. You want to come and help them. You want to come and help them resolve or help reduce suffering? So far so good? That’s the mind of compassion. Ok. So the meditation people, the spiritual practitioners, they will develop eventaully the mind of compassion. It’s a natural process.

자비, 자비심은 여러분이 괴로워하는 사람을 보면 견딜 수 없는 마음입니다. 여러분이 가서 그들을 돕고 싶어합니다. 가서 괴로움을 해결하거나 괴로움이 줄도록 도와주고 싶어합니다. 지금까지 괜찮습니까? 그게 자비심입니다. 오케이. 그래서 명상하는 사람들, 영적인 수행을 하는 사람들은 결국 자비심을 개발하게 될 겁니다. 그건 자연스러운 과정입니다.

For example, the meditation teachers who are from the Buddhist Hinayana, they are from Hinayana teachers. have you seen them? Those who are dressed in bright yellow or dark clothes in colors. They dress differently, they have clothes and wrap around the body. You know like clothing like wrapping around the body? They eventually, their highest form of Samadhi, will reach you, give you the mind of compassion.

예를 들어서, 소승 불교의 명상 선생님들은, (스님들 이름 대는 것 같음)은 소승 선생님들입니다. 여러분 본 적 있습니까? 밝은 노란색이나 어두운 색깔 옷 입은 사람들 말입니다. 다르게 입었습니다. 그들은 옷으로 몸을 감쌉니다. 몸을 둘러싸듯 옷 입는 것처럼 말입니다. 결국 그들의 최상의 형태의 삼매는 자비심에 여러분이 도달하게끔, 여러분에게 자비심을 줄 겁니다.

They will get there. But they are not greatly compassionate. Unfortunately they don’t realize that in the teaching their goal is not to develop great compassion. That’s why thet are stuck. You become kind, you become compassionate. But if they were continued to meditate, then they reach the prize of meditation. It’s called great compassion.

그들은 거기 이를 겁니다. 하지만 그들은 크게 자비롭지는 않습니다. 불행히도 그들의 가르침에서의 그들의 목표가 대자비를 개발하는 것이 아니란 것을 알지 못합니다. 그래서 그들이 정체합니다. 여러분은 자애롭고 자비로워집니다. 하지만 그들이 계속해서 명상을 한다면, 그들은 명상의 상에 이릅니다. 그걸 대자비라고 부릅니다.

It’s called great compassion because the great compassion by definition, is of the same substance. Does it mean any thing to you? Which means that we are all the same. We are all of the same substance. We are all of the same Buddha nature. The Buddha nature is the substance in all of us.It presents in all of us. So the same, the Buddha nature.

그걸 대자비라고 부릅니다. 왜냐하면 대자비란 정의상, 동체이기 때문입니다. 그건 여러분에게 무슨 뜻입니까? 그건 우리 모두가 똑같다는 뜻입니다. 우리 모두는 똑같은 체입니다. 우리 모두는 똑같은 불성입니다. 우리 모두 속에 체로 불성이 있습니다. 우리 모두 속에 나타납니다. 그래서 똑같은 불성입니다.

You know, like the Chan school, they said you do the Chan, you see the nature and become a Buddha(견성성불). See the Buddha nature, see your nature. See the Buddha nature. This nature here, you see it, then you realize that you have it and so do all living beings. At that point of time. That is called great wisdom. Isn’t that interesting? You become so wise. You see the truth and say wow, I have the Buddha nature and so does everybody.

여러분, 선종에서처럼 말입니다. 선종에서는 선을 하면 견성성불한다고 합니다. 불성을 봅니다, 여러분의 본성을 봅니다. 불성을 봅니다. 여기 이 본성을 여러분이 봅니다. 그러면 여러분에게 그게 있단 걸 압니다. 그리고 모든 중생에게도 그게 있단 걸 압니다. 그 시점에는 말입니다. 그걸 대지혜라고 부릅니다. 흥미롭지 않습니까? 여러분은 매우 지혜로워집니다. 여러분은 진실을 보고, 와우, 나한테 불성이 있어, 모두에게 불성이 있어, 라고 합니다.

You see it, it’s not intellectual. It’s not like you read from the book. It said Buddha preached that we all have Buddha nature, and I believe the Buddha. Therefore we all have the Buddha nature. It’s deduction. OK? Here at the point of the time, you really see you have the Buddha nature. You see it! And then you see everyone also have that.

여러분이 그걸 봅니다. 머리를 쓰는 게 아닙니다. 여러분이 책에서 읽은 것 같지 않습니다. 책에선 부처님께선 우리 모두에게 불성이 있다고 하셨고 난 부처님을 믿어, 그러므로 우리 모두에겐 불성이 있어, 라고 합니다. 그건 연역법입니다. 오케이? 여기 이 시점에서는 여러분이 정말로 여러분한테 불성이 있단 걸 봅니다. 여러분이 그걸 봅니다! 그리고 모든 사람들한테도 그게 있단 걸 봅니다.

And that’s what is called great compassion. No discrimination. So why is it bigger than compassion? What’s the difference? Yes. (Vietnamese) Everyone is same, you don’t discern good or evil. Everyone is equal. Yes. What else? What’s rather difference? (When you help others, you are willing to take a loss) Ok. I remind her that when you teach children meditation, it’s prize. Most children understand about cookies and prizes and rewards like dolphins. You use small fish. Alright.

그리고 그게 대자비라 불리는 겁니다. 분별하지 않습니다. 그래서 그게 왜 자비보다 더 큰 겁니까? 그 차이가 무엇입니까? 네. (베트남어) 모두가 똑같고, 선 혹은 악을 구별하지 않고, 모든 사람이 동등하다고 합니다. 네. 다른 사람? 다른 차이가 뭐 있습니까? (청중: 남을 도울 때 기꺼이 손해를 감수하려 합니다.) 오케이. 난 그녀에게 자식에게 명상을 가르칠 때, 그게 포상이란 걸 상기시켜줬습니다. 대부분의 아이들은 돌고래처럼 쿠키와 포상과, 보상에 대해선 이해합니다. 여러분 작은 물고기를 씁니다. 좋습니다.

The difference is that when you are compassionate, there are still difference between you and the other. You said, I’m compassionate at a certain point. Because you are asking for too much. Ok. You are unreasonable so I can give you so much. But I cannot give you more than I can afford. Whereas Bodhisattavas say that I have no such discrimination.

그 차이는 여러분이 자비로울 때, 여전히 여러분과 다른 이들 사이에 차이가 있습니다. 여러분은, 난 어느 지점까진 자비로워, 왜냐하면 당신이 무리하게 요구하기 때문이야. 오케이. 당신은 터무니없으니 난 이만큼만 줄 수 있어. 하지만 내가 감당할 수 있는 거보다 더 많이는 줄 수 없어, 라고 합니다. 반면에 보살님들께서는 그런 분별이 없다고 하십니다.

Why? These Arhats still see that they are different from the others. This wise person in Hinayana said, I’m Arhat. I’m enlightened being in Hinayana. You are not enlightened yet. You still see that. So that’s what there is still separation.

왜 그렇습니까? 이 아라한들은 여전히 그들이 다른 이들과 다른 것을 봅니다. 이 소승의 현인들은 난 아라한이야, 난 소승에서 깨달은 존재. 너흰 아직 안 깨달았잖아, 라고 합니다. 여전히 그렇게 봅니다. 그래서 여전히 분리가 있습니다.

Whereas when you are greatly compassionate, you are one and the same. So that person’s suffeirng becomes your suffering. It’s also your suffering. Therefore you treat the same person, the person’s suffering is your own suffering. It’s a big difference. There’s no more limits. Questions. When you get there, you understand the difference. Right now, I just explain to you intellectually.

반면에 여러분이 크게 자비로우면, 여러분은 하나이자 같습니다. 그래서 그 사람의 괴로움이 여러분의 괴로움이 됩니다. 여러분의 괴로움인 겁니다. 그래서 여러분이 똑같은 사람을 대할 때, 그 사람의 괴로움이 여러분 자기 괴로움입니다. 그게 큰 차이입니다. 더 이상 한계란 없습니다. 질문. 여러분이 거기 이르면, 그 차이를 이해합니다. 지금 당장은 그냥 지적으로 여러분에게 설명하는 겁니다.

It manifests itself when you behave. You don’t discriminate. You don’t worry about your losses. Alright? You don’t discriminate men and women, equal and unequal. Right. I woud stop at this level. Because it seems like, man who talks about, they talk about unequal pay, they all get in trouble. Unless they have to agree that’s not fair. Alright? Any other questions?

여러분 행동으로 드러납니다. 분별하지 않습니다. 손해에 대해 걱정하지 않습니다. 남자와 여자를, 평등과 불평등을 분별하지 않습니다. 알겠습니까. 난 이 정도 수준에서 그만하겠습니다. 왜냐하면, 불평등 지불에 대해 얘기하는 남자는 모두 문제에 처하는 것처럼 보이기 때문입니다. 최소한 그게 공정하지 않다고 동의해야만 하는 게 아닌 한 말입니다. 알겠습니까? 다른 질문?

(inaudible) You have a lot of illness. Well that in ? creates a lot of pain in you. It’s a lot of mental suffering. It is called mental suffering. Does meditation help? Meditation is probably very helpful in this particular case. Why is that? In 2 ways. Number 1. It will help you tolerate pain better. It will help you tolerate your physical pain. And this kind of training will help you tolerate the pain.

(청중 안 들림) 당신에게 많은 병이 있군. 그래서 그건 ? 당신에게 많은 통증을 만들어냅니다. 정신적인 괴로움이 많이 있습니다. 그건 정신적인 괴로움이라 부릅니다. 명상이 도움이 되냐고 말입니까? 명상은 아마 이런 특정 경우에는 아주 도움이 됩니다. 왜 그렇습니까? 두 가지 면에서 그렇습니다. 1번, 당신이 통증을 더 잘 참도록 도와줄 겁니다. 당신의 신체적인 통증을 참도록 도와줄 겁니다. 그리고 이런 종류의 훈련은 당신이 통증을 참도록 도와줍니다.

Then it also helps you eventually not become affected by, for exmaple. If you meditate, if you take it seriously, I mean seriously, you really, this requires commitment. What’s commitment in Vietnamese? Anyone knows? Commitment. Anyone knows commitment in Vietnamese? Then you will be able to enter Samadhi. When you enter Samadhi, 2 things happen. It will reduce your physical pain. It will heal your physical illness. Number 2, it will make you impervious to pain.

그러면 결국 당신이 그것에 의해 영향을 받지 않도록 도와줍니다. 예를 들어, 여러분이 명상을 한다면, 진지하게 임한다면, 진지하게 라는 내 말은, 여러분이 정말로 말입니다. 이는 헌신을 요합니다. 베트남어로 헌신이 뭡니까? 누구 아는 사람. 헌신. 누구 베트남어로 헌신 아는 사람? 그러면 당신은 삼매에 들 수 있을 겁니다. 당신이 삼매에 들 때, 두 가지 일이 생깁니다. 당신의 신체적 통증이 감소할 겁니다. 당신의 신체적 질병이 나아질 겁니다. 2번. 당신이 통증에 무감각하게 해줄 겁니다.

For example, one of our students, she had major surgery. She has a major major surgery. And after surgery, she was in great pain. So they gave her Tylenol to reduce pain. She’s not here today. Never had this kind of pain before. So they gave her one Tylenol. As you took it, and it helps her reduce her pain. and she decided, wait a minute. Chan helps me deal with pain. So I don’t like to take medication. So she decided to meditate. ? so as a result.

예를 들어 우리 학생 중 한 명이 큰 수술을 받았습니다. 아주 아주 큰 수술이었습니다. 수술 후에 엄청난 통증을 겪었습니다. 그래서 그들이 통증을 줄이기 위해서 그녀에게 타이레놀을 주었습니다. 그녀는 오늘 여기 없습니다. 이런 종류의 통증은 이전에는 없었습니다. 그래서 그녀에게 타이레놀을 주었습니다. 그걸 먹으면, 통증이 감소하게 도와줍니다. 그리고 그녀는 잠깐만, 선은 내가 통증을 감당하게 도와주는데, 그러니까 약 안 먹으래, 라고 결정했습니다. 그리고 그녀는 명상하기로 결정했습니다. 그래서 결과로,

After one Tylenol, the following day, she decided not to take pain killer anymore. And she meditated instead. And she was able to handle the pain. That’s what meditation can do. it helps you become pain tolerate. But her samadhi power is pretty high. She was in the formless realm Samadhi. It’s pretty high up there. Most meditation teacher, she’s higher than 95 percent of meditaton teachers. She is in the formless realm.

그녀가 타이레놀을 한 알 먹은 후, 그 다음 날에 그녀는 더 이상 진통제를 먹지 않기로 결정했습니다. 그 대신에 명상을 했습니다. 그녀는 통증을 다룰 수 있었습니다. 그게 명상이 할 수 있는 일입니다. 여러분이 통증을 참을 수 있도록 도와줍니다. 하지만 그녀의 삼매력은 꽤나 높습니다. 그녀는 무색계 선정에 있습니다. 거기서도 꽤 높이 있습니다. 대부분의 명상 선생들보다, 그녀는 95퍼센트의 명상 선생들보다 더 높습니다. 그녀는 무색계에 있습니다.

So when you enter Samadhi, it heals your body and you are increasing your pain tolerance. You completely don’t have pain. you have no more pain. After you enter Samadhi, then you become more tolerant toward your pain. You can take the pain a lot better. So you keep on improving, you get better and better.

그래서 여러분이 삼매에 들면, 그건 여러분의 몸을 낫게 하고 여러분의 통증에 대한 참을성을 길러줍니다. 여러분에게 통증이 완전히 없습니다. 여러분에게 더 이상 통증이라곤 없습니다. 여러분이 삼매에 들면, 통증에 대해 더 참을성 있게 됩니다. 여러분이 훨씬 더 잘 통증을 참을 수 있습니다. 그러니 여러분이 계속해서 진전하면, 여러분은 점점 더 좋아집니다.

If you take meditation, Chan seriously, it will heal your illness and at the same time make you less impervious, more impervious to your pain. Ok? For example, if you get to the 9th level of samadhi, even before you reach 8.45, then you have no more pain at will. I know of some one who’s before the 9th samadhi, he would go to see his dentist, and do a 럭커넬. And he said, he talked to his dentist, no need for novocaine for numbness. And he went through whole operation without. It’s crowning with his teeth. So they have to found the teeth. So they found it for like half an hour. And he has absolutely no pain. Not a single pain. Not during, not after. That’s samadhi power.

여러분이 명상을, 선을 진지하게 임하면, 여러분의 병을 낫게 할 겁니다. 그리고 동시에 여러분의 통증에 대해 더 무감각해지도록 해줄 겁니다. 오케이? 예를 들어서, 여러분이 9정의 삼매력에 이르면, 그리고 심지어 그 전에, 8.45 선정에 이르면, 여러분 의지에 따라 더 이상 통증이 없습니다. 난 9정 전에 있는 누군가를 압니다. 그는 치과의사에게 가서 ?를 합니다. 치과의사에게 국소마취제가 필요 없다고 얘기했습니다. 그래서 모든 과정을 없이 했습니다. 치아에 크라운을 씌우는 거였습니다. 치아에 기반을 심어야 했습니다. 그래서 30분 동안 작업을 했습니다. 그에겐 전혀 통증이 없었습니다. 일말의 통증도 말입니다. 그 동안에도 없었고 끝난 후에도 없었습니다. 그게 선정력입니다.

If you are like that, I assure you it’s more painful than fairly ? more painful than you’ve been experienced. So that’s what Chan can do. If you are serious about, it’s actually happen. Also Xianxin, you talked to her, and see what else we can do to help her. I can only imagine how painful it is for ordinary people. So you have to help her. You get more help. Alright.

여러분이 그렇게 한다면, 여러분이 경험해 본 것보다 훨씬 더 고통스러울 거라 짐작합니다. 그래서 그게 선이 할 수 있는 일입니다. 여러분이 진지하게 한다면, 실제로 일어납니다. 현신스님, 그녀와 얘기해라. 그리고 우리가 또 뭘 도와줄 수 있는지 봐보렴. 난 일반 사람들에게 그게 얼마나 아플지 상상만 할 수 있으니 네가 그녀를 도와줘야만 한다. 당신은 도움을 더 받을 수 있을 겁니다. 좋습니다.

So the second thing about Guan Yin Bodhisattva, she also brought to our world the meditation technology, method. It’s a Mahayana meditation practice. Not available in anywhere else. It’s called Guan Yin Dharma door. So you meditate using this Dharma door which is verified by our Buddha to be the most appropriate Dharma door for the people in here. Ok. So our temple, I also teach that. Ok.

그래서 관음보살님 관련해서 두 번째 것은, 그녀가 우리 세계에 명상 기술, 방법을 가져오셨단 겁니다. 그건 대승 명상 수행입니다. 다른 어디에서도 가능하지 않습니다. 그건 관음법문이라 부르는 겁니다. 그래서 여러분이 이 법문을 사용해 명상합니다. 그건 우리 부처님께서 여기 사람들에게 가장 적합한 법문이라고 증명받은 겁니다. 오케이. 그래서 우리 절에선 나는 그것도 가르칩니다. 오케이.

So Guan Yin Bodhisattva is good person to know. You should know how to create good affinity with her. Ok. So that’ why our temple, our followers make sure to have 3 celebrations for a year for Guan Yin Bodhisattva. Her birthday, her leaving home day, and her enlightment day. So please come and join us. Anything else? Any other questions? Ok.

그래서 관음보살님이 알아둬서 좋을 분이십니다. 여러분은 그녀와 좋은 인연을 짓는 법을 알아야만 합니다. 오케이. 그래서 우리절에서는, 우리 신도들은 관음보살님을 1년에 3번 기리는 걸 확실히 합니다. 관음보살 탄신일, 관음보살 출가일, 그리고 관음보살 성불일 말입니다. 그러니 와서 함께 하십시오. 그 외에 또 있습니까? 다른 질문? 오케이.

Just one more comment. And we can go to lunch. She said that her friend. Oh, her friend but it means herself. She cannot sit for very long because it hurts too much. She said that if she can sit in half lotus, but full lotus is too painful. How can she enter samadhi when it’s that painful? I don’t know how to answer that. Somehow I get people to sit in pain for last 7 years. She said she’s frustrated. She’s named for long time but she still can’t do it.

코멘트가 하나 더 있습니다. 그러고 점심 먹으러 가도 됩니다. 그녀가 말하길 그녀의 친구가, 오 친구지만 그건 본인을 얘기하는 거랍니다. 그녀는 아주 오래 앉을 수가 없습니다. 왜냐하면 너무 아프기 때문입니다. 그녀가 말하길 반가부좌로 앉을 수 있지만 결가부좌는 너무 아픈데 어떻게 삼매에 들어갈 수 있냐고 합니다. 어떻게 답할지 모르겠습니다. 어떻게 됐는지 난 지난 7년간 사람들이 아파도 앉아 있게 했습니다. 그녀는 좌절했다고 합니다. 오래 다녔다고 알려졌는데도 여전히 할 수가 없습니다.

The Japanese, they beat you up. It seems to help. During the sit, during the very last sit, if you dare to unbuckle, we come around and really hit you hard. The Japanese are very brutal. Ok. That seems to help. Because actually the pain from the beating is worse than pain from the legs. We make sure that you know the worse. Sometime we beat them to death. That’s why people are scared. because the fear of the death and pain, just because you are old or young,

일본인들은 여러분을 두들겨 팹니다. 그게 도움이 되는 것 같습니다. 앉는 동안. 바로 전에 앉는 동안, 여러분이 감히 풀려고 하면 우리가 주위로 가서 여러분을 흠씬 때려줍니다. 일본 사람들은 매우 잔혹합니다. 오케이. 그게 도움이 되는 것 같습니다. 왜냐하면 사실 맞아서 오는 통증이 다리에서 오는 통증보다 더 심하기 때문입니다. 여러분은 뭐가 더 심한 지 확실히 알게 해줍니다. 어쩔 때에는 죽도록 때립니다. 그래서 사람들이 무서워합니다. 죽음과 통증의 공포 때문입니다. 여러분이 나이가 들었거나, 젊거나.

I admit from personal experience. I train the young sami, he was 10 years old. You don’t train 9 years old. I remember my favorite, 12 years old. He sleeps all the time. So 6 o’clock, we have 20 young novices and the master got together in Chan hall. 6 o’clock they sleep together until seven. They croseed their legs and sat sleep. And they stand up. So I said, I came there, no this is not acceptable. So what do we do?

난 개인 경험에서부터 그렇다고 인정합니다. 난 어린 사미승들을 훈련했었습니다. 걔가 10살이었습니다. 9살은 훈련하지 않습니다. 내가 가장 좋아했던 건 12살짜리 였습니다. 걔는 항상 잤습니다. 그래서 6시에는, 선당에 20명의 어린 사미와 스님이 함께 모입니다. 6시부터 7시까지 함께 잡니다. 결가부좌를 하고 앉아서 잡니다. 그러고 일어납니다. 그래서 내가 거기 가서는, 아냐 이건 용납할 수 없어, 라고 했습니다. 그래서 우리가 뭘 했습니까?

We use the Japanese rule. So we have this wooden sword, stick. So this room, accord of Buddha hall, everyone is sitting around facing the wall. I would patrol. I would sit like this. I would sit outsdie, not the wall with my woodfish, no my woodsword. I was watching everyone. They wouldn’t even flinch. I would come over. Because you know, before you fall asleep, you really flinch a little bit. Ok. When I see a flinch, I would stand up and lower.

우린 일본식 규칙을 사용했습니다. 이 나무 무기, 막대기가 있습니다. 이 방, 법당에서 모두가 벽을 보고 앉아 있습니다. 난 순찰을 했습니다. 난 이렇게 앉아서, 난 벽이 아니라, 밖을 보고 앉았습니다. 내 목탁, 아니지, 목검과 함께 말입니다. 나는 모두를 바라보았습니다. 그들은 감히 움찔거리지도 않았습니다. 내가 그리로 갈 거기 때문입니다. 왜냐하면 여러분이 잠들기 전에, 약간 움찔 거립니다. 오케이. 나는 움찔거림을 보고 일어나서 몸을 낮춥니다.

So there’s a process. You take the woodfish, the woodsword. You tab the shoulder. That person immediately wakes up. The boy immediately wakes up. And what do you do? You lean forward. Ok. So that your back is flat. You don’t have to. We beat you up anyway. You sit like this, I will beat you, break your shoulder. Ok. So it’s the best to lean forward. We don’t say anything. There’s not a single word to explain. Ok. So if you are smart, you lean forward. And then I kneel behind him. And I go and hit, both arms. You are not gonna report me, aren’t you?

그래서 과정이 있습니다. 목탁 아니 목검을 들고, 어깨를 두들깁니다. 그 사람을 바로 깨어납니다. 그 남자애가 즉시 깨어납니다. 그래서 뭘 합니까? 앞으로 몸을 기울입니다. 오케이. 그래서 등이 펴지도록 말입니다. 여러분이 꼭 그렇게 해야하는 건 아닙니다. 우리는 어찌됐건 여러분을 두들겨 팹니다. 여러분이 이렇게 앉으면 난 여러분을 패서 어깨를 부러뜨릴 겁니다. 오케이. 그러니 앞으로 기울이는 게 최선입니다. 우린 아무 말도 하지 않습니다. 설명이라곤 한 마디도 없습니다. 오케이. 그러니 여러분이 영리하다면 앞으로 기울입니다. 그러면 나는 그 뒤에 무릎을 꿇습니다. 그리고 가서 양 팔을 때립니다. 여러분 나를 신고하진 않겠지?

It’s not like this. Nowadays, no no no we do a real Zen thing. You just think of it. an adult going full force like this to 12 years old. Now you are both listening. Ha ha. And you know what? You hit him, 에에엑. (laugh) And he cried. So I did this about 2 weeks. I beat everyone. The monks, and novices. After 2 weeks, no one sleeps anymore. Ok.

이렇게 하지 않습니다. 요즘에는 아닙니다. 아닙니다. 우린 진정한 젠을 하는 겁니다. 여러분 그냥 생각해보십시오. 성인이 온 힘을 다해서 12살짜리에게 이렇게 합니다. 이제 여러분 둘 다 듣고 있군. 하하하하. 그리고 그거 압니까? 걔를 때리면 에에엑. (웃음) 그리고 걔가 웁니다. 그래서 내가 2주 동안 그렇게 했습니다. 난 모두를 때렸습니다. 스님, 사미들. 2주 후에 더 이상 아무도 자지 않았습니다. 오케이.

So all you have to do is give it her husband. Give her husband a wooden sword. So that’s one good way to sit in full lotus for an hour. Very easy way. (laugh) You don’t understand why you need to endure the pain. Because when you meditate and endure the pain, you are healing yourself.

그래서 당신이 해야 할 건 이걸 남편에게 주는 겁니다. 남편에게 목검을 주십시오. 한 시간 동안 결가부좌로 앉는 좋은 방법입니다. 아주 쉬운 방법입니다. (웃음) 여러분은 왜 통증을 견뎌야 하는지 이해하지 못합니다. 왜냐하면 여러분이 명상하고 통증을 견딜 때, 여러분은 스스로 치료하고 있기 때문입니다.

So different when you are walking around in pain, ok. That means your body is dying. Your chi is blocked. That’s why you are in pain. When you meditate, now it hurts. Ok. Actually when you meditate, you experience pain, that actually you are healing yourself. You don’t have to think about entering Samadhi. You will enter Samadhi. And you will heal yourself. And eventually you will conquer your pain.

그러니 여러분이 걸어 다닐 때 아픈 건, 그건 여러분의 몸이 죽어가고 있단 뜻입니다. 기가 막혀 있어서 통증이 있는 겁니다. 여러분이 명상할 때 아픕니다. 오케이. 사실 여러분이 명상할 때 통증을 경험하는 건, 그건 여러분이 스스로 치료하는 겁니다. 당신은 삼매에 드는 것에 관해 생각하지 않아도 됩니다. 삼매에 들 겁니다. 그리고 스스로 치료할 겁니다. 그리고 결국 당신의 통증을 정복할 겁니다.

When you meditate, and cross your legs and it hurts, you are healing yourself without any medication. You train yourself to endure a little bit more of the pain. That’s all you do. I use a count down timer. You train your mind to endure 20 more seconds, 30 more seconds. That’s how I train myself by the way. I train myself a little bit more. Ok.

여러분이 명상할 때 결가부좌를 하고 아플 때, 그건 여러분이 어떤 약도 없이 여러분 스스로 치료하고 있는 겁니다. 스스로 통증을 조금씩 더 견디도록 훈련하십시오. 당신이 할 건 그게 답니다. 난 타이머를 썼습니다. 20초 더, 30초 더 견디도록 당신의 마음을 훈련하는 겁니다. 그나저나 난 그렇게 자신을 훈련했습니다. 난 스스로 조금씩 더 훈련합니다. 오케이.

And then you find out it’s all your mind. You give up because you tell yourself you cannot take anymore. But if you say, No, I’m not giving up. That’s the same thing. You still do. That’s all it takes. That is, to me, Chan doesn’t begin until you learn to endure the discomfort. Ok. Encourage yourself. Alright. I say, you endure, you make an effort. That’s how you improve. Ok. Alright. We should stop here today. Let’s all go to lunch.

그러면 여러분은 그게 전부 다 여러분 마음이란 걸 알게 됩니다. 여러분이 포기하는 건 여러분이 스스로 더 이상 참을 수 없다고 말하기 때문입니다. 하지만 여러분이, 아냐, 난 포기 안 해, 라고 말한다면, 똑같습니다. 여러분이 계속합니다. 필요한 건 그게 답니다. 그러니 내게 있어 선은 불편함을 견디는 걸 배우기까진 시작한 게 아닙니다. 오케이. 스스로 격려하십시오. 알겠습니까. 난 여러분이 견디고, 노력하라고 말합니다. 그게 진전하는 방법입니다. 오케이. 좋습니다. 오늘 이만합시다. 점심 먹으러 갑시다.

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