건방진 서비스.
고객의 삶을 바꾼다는 둥
새로운 가치를 준다는 둥
서비스(service)의 원뜻대로 고객의 불편함과 답답함 해결부터 집중했으면. 삶의 변화와 가치 부여는 서비스가 해주는 게 아니라, 고객의 불편함을 해결하는 과정에서 자연스런 결과로 나타나는 것. 본분을 망각한 채 신 행세를 하는 서비스를 보면 고객의 외면을 사려고 노력하는 것 같다.
How arrogant it is to say a service can change the life of customers or create new values for customers.
The goal of services is literally to serve the customers not to dominate them either in a good way or a bad way. While the service focuses on customer's pain points, the quality of their lives would be gradually improved with new values.
When the service forgets its own mission to 'serve', it is only a matter of time before the customers dump the service.