55. When do we use past tense?
영어의 시제를 담당하는 동사를 제대로 이해해도 실력 향상이 급증하는 것을 느낄 수 있다. 동사의 과거를 언제 써야 하고 어떻게 써야 하는지에 대해 지도해 보자.
We use the past tense to show an action that happened in the past. 과거에 일어났던 사건을 보여 주기 위해 과거 시제를 쓴다.
To make a past tense, we add “~ed” or “~d” at the end of the verb. 과거 시제를 만들기 위해서 “~ed” 나 “~d”를 동사 뒤에 붙여 준다. These are regular verbs. 이것들은 규칙 동사이다.
But, some verbs change differently. 그러나 어떤 동사들은 다르게 변한다. These are irregular verbs. 이들을 불규칙 동사라고 한다.
do- did, drink- drank, eat- ate go- went, see-saw, blow-blew come- came, run-ran, get-got say- said; they are irregular verbs.
When someone asks in the present tense, answer in the present tense. 누군가 현재형으로 물으면, 현재형으로 대답한다.
When someone asks in the past tense, answer in the past tense. 누군가 과거형을 물으면, 과거형으로 대답한다.
Where does May go? May는 어디 가느냐? She goes to the space museum. 그녀는 우주 박물관에 간다.
Where did May go? May는 어디 가었느냐? She went to the space museum. 그녀는 우주 박물관에 갔었다.
과거 시제에 대한 이용 방법과 시제를 과거 시제로 바꾸는 방법을 알았다면 다음과 같이 영어로 말할 수 있어야 한다.
We use past tense to show an action that happened in the past.
To make a past tense, we add “~ed” or “~d” at the end of the verb.
These are regular verbs.
But, some verbs change differently. These are irregular verbs
do- did, drink- drank, eat- ate go- went, see-saw, blow-blew come- came, run-ran, get-got say- said; they are irregular verbs.
When someone asks in the present tense, answer in the present tense.
When someone asks in the past tense, answer in the past tense.
Where does May go? She goes to the space museum.
Where did May go? She went to the space museum.
내용을 먼저 이해한 후 그림을 보고 영어로 묘사해 보자. 뇌는 그림을 좋아하고 그림을 더 오래 기억한다. 기본 문법 개념을 이해했다면 그림을 보고 영어로 묘사하는 연습을 해보자.