동사의 과거를 만드는 규칙형 동사의 규칙을 지도해 보자. 동사에 ‘~ed’나 ‘~d’를 붙이지만 동사에 따라 좀 더 추가적인 규칙이 필요하다.
To make a past tense, add “-ed” or “d” at the end of the verb. 과거형을 만들기 위해서는 동사 뒤에 ‘~ed’나 ‘~d’를 붙인다.
Rule 1 : When verbs finish with “consonant and y”, drop the “y” and add “-ied”.
Study -> studied 동사가 자음과 ‘y’로 끝나면 ‘y’를 떨어 트리고 ‘~ied’를 붙여 준다.
Rule 2: When the one syllabus verbs finish with “one vowel and one consonant”, “double consonant” and add“-ed”. Clap -> clapped 단음절의 동사가 하나의 모음과 하나의 자음으로 끝나면 자음을 두 번 써주고 ‘~ed
를 붙여 준다.
과거를 만드는 알파벳의 개수와 자음 모음에 대해 알아보자.
There are 26 alphabets. There are 5 vowels. A, e, i, o, u; they are vowels. 26개의 알파벳이 있다. 5개의 모음이 있다. ‘a, e, i, o, u’ 이들은 모음이다. Except vowels, all alphabets, they are consonants. 모음을 제외한 모든 알파벳은 자음이다. B, c, d, f, g….. until z; they are consonants. ‘b, c, d, f, g...... z’까지 이것들이 자음이다.
Syllable has a single vowel sound that is pronounced as a unit. “dog”; it has one syllable. “pencil”; it has two syllables. 음절은 하나의 모음 소리를 가지고 있고 그것은 하나의 유닛으로 발음된다. ‘dog’; 이것은 단음절이다. ‘Pencil’은 두음 절이다.
“umbrella”; it has three syllables. ‘umbrella’는 세음절이다.
과거형의 규칙을 이해하고 말하기 위해서는 다양한 영어적 확장 지식이 필요하다. 모음, 자음, 개념과 같은 사소해 보이는 규칙들을 명확히 이해해야 언어의 규칙의 변 와와 불규칙들을 더 쉽게 이해할 수 있다. 과거 시제 규칙 동사 만드는 법을 이해했다면 다음과 같이 말할 수 있어야 한다.
To make a past tense, add “-ed” or “d” at the end of the verb.
Rule 1 : When verbs finish with “consonant and y”, drop the “y” and add “-ied”.
Study -> studied
Rule 2: When the one syllabus verbs finish with “one vowel and one consonant”, “double consonant” and add“-ed”. Clap -> clapped
There are 26 alphabets. There are 5 vowels. A, e, i, o, u; they are vowels.
Except vowels, all alphabets, they are consonants.
B, c, d, f, g….. until z; they are consonants.
Syllable has a single vowel sound that is pronounced as a unit. “dog”; it has one syllable. “pencil”; it has two syllables. “umbrella”; it has three syllables.
내용을 먼저 이해한 후 그림을 보고 영어로 묘사해 보자. 뇌는 그림을 좋아하고 그림을 더 오래 기억한다. 기본 문법 개념을 이해했다면 그림을 보고 영어로 묘사하는 연습을 해보자.