brunch

하루 1분 TED 스피치 암기 챌린지-그릿(2)

끈기: 열정과 인내의 힘

by 슬기로운힘나

1:00 - 2:00

After several more years of teaching, I came to the conclusion that what we need in education is a much better understanding of students and learning from a motivational perspective, from a psychological perspective.
(몇 년 동안 더 가르친 후, 나는 교육에서 필요한 것은 학생과 학습을 더 잘 이해하는 것이며, 특히 동기 부여와 심리학적 관점에서 그렇다는 결론을 내렸다.)

In education, the one thing we know how to measure best is IQ.
(교육에서 우리가 가장 잘 측정할 수 있는 것은 IQ이다.)

But what if doing well in school and in life depends on much more than your ability to learn quickly and easily?
(하지만 학교와 삶에서 성공하는 것이 단순히 빠르고 쉽게 배우는 능력 그 이상에 달려 있다면 어떨까?)

So I left the classroom and I went to graduate school to become a psychologist.
(그래서 나는 교실을 떠나 대학원에 진학하여 심리학자가 되기로 했다.)

I started studying kids and adults in all kinds of super challenging settings.
(나는 아이들과 성인들을 매우 도전적인 환경 속에서 연구하기 시작했다.)

And in every study, my question was: Who is successful here, and why?
(그리고 모든 연구에서 나의 질문은 이것이었다. ‘여기서 누가 성공하는가? 그리고 왜 그런가?’)

My research team and I went to West Point Military Academy.
(나와 내 연구팀은 웨스트포인트 사관학교로 갔다.)

We tried to predict which cadets would stay in military training and which would drop out.
(우리는 어떤 사관 후보생이 훈련을 계속할지, 그리고 누가 중도 포기할지를 예측하려 했다.)

We went to the National Spelling Bee and tried to predict which children would advance farthest in competition.
(우리는 전국 철자 대회에도 갔고, 어떤 아이들이 가장 멀리 진출할지 예측하려 했다.)


중요 단어 15개

conclusion - 결론

education - 교육

motivational - 동기 부여의

psychological - 심리학적인

measure - 측정하다

graduate school - 대학원

psychologist - 심리학자

studying - 연구하는

challenging - 도전적인

successful - 성공한

research team - 연구팀

West Point Military Academy - 웨스트포인트 사관학교

cadets - 사관 후보생

drop out - 중도 포기하다

competition - 대회, 경쟁


https://youtu.be/H14bBuluwB8?si=9bEpjv8Moo5ks5hJ

keyword
이전 02화하루 1분 TED 스피치 암기 챌린지-그릿(1)