The power of not yet
1:00–2:00
But other students felt it was tragic, catastrophic.
하지만 다른 학생들은 그 상황을 비극적이고 끔찍한 것으로 느꼈습니다.
From their more fixed mindset perspective, their intelligence had been up for judgment, and they failed.
그들의 고정된 사고방식 관점에서는, 자신의 지능이 평가받았고 결국 실패한 것이었습니다.
Instead of luxuriating in the power of yet, they were gripped in the tyranny of now.
‘아직’의 힘을 즐기기보다는, ‘지금’이라는 폭정에 사로잡혀 있었습니다.
So what do they do next?
그렇다면 그들은 다음에 무엇을 했을까요?
I'll tell you what they do next.
그들이 무엇을 했는지 말씀드릴게요.
In one study, they told us they would probably cheat the next time instead of studying more if they failed a test.
한 연구에서, 그들은 시험에서 떨어지면 더 공부하기보다는 다음 번에는 부정을 저지를 것 같다고 말했습니다.
In another study, after a failure, they looked for someone who did worse than they did so they could feel really good about themselves.
또 다른 연구에서는, 실패 후 자신보다 더 못한 사람을 찾아서 자신을 위로하려 했습니다.
And in study after study, they have run from difficulty.
그리고 여러 연구에서 이들은 어려움을 회피해 왔습니다.
Scientists measured the electrical activity from the brain as students confronted an error.
과학자들은 학생들이 실수를 마주했을 때의 뇌 전기 활동을 측정했습니다.
On the left, you see the fixed-mindset students.
왼쪽은 고정형 사고방식을 가진 학생들입니다.
There's hardly any activity. They run from the error. They don't engage with it.
뇌 활동이 거의 없습니다. 그들은 실수를 회피하고, 그것과 마주하지 않습니다.
But on the right, you have the students with the growth mindset, the idea that abilities can be developed.
하지만 오른쪽은 성장형 사고방식을 가진 학생들입니다. 능력은 개발될 수 있다는 생각을 가진 학생들이죠.
They engage deeply. Their brain is on fire with yet.
이들은 실수에 깊이 몰입합니다. 그들의 뇌는 ‘아직’이라는 개념으로 활활 타오릅니다.
They engage deeply. They process the error. They learn from it and they correct it.
그들은 실수를 진지하게 받아들이고, 그것을 처리하고, 그로부터 배우며, 수정합니다.
tragic – 비극적인
catastrophic – 파국적인, 끔찍한
fixed mindset – 고정형 사고방식
judgment – 평가, 판단
luxuriate in – ~을 한껏 즐기다
tyranny – 폭정, 억압
cheat – 부정행위를 하다
failure – 실패
confront – 직면하다, 마주하다
electrical activity – 전기적 활동
engage with – ~에 몰두하다, 관여하다
growth mindset – 성장형 사고방식
process (a mistake) – (실수를) 처리하다, 분석하다
correct – 수정하다, 고치다
run from – ~을 피하다, 도망치다