brunch

하루 1분 TED 암기 챌린지-(15)

The power of not yet

by 슬기로운힘나

8:00–9:00

In one year, fourth-grade students in the South Bronx, way behind,
뉴욕 사우스 브롱크스의 4학년 학생들은 심각하게 뒤처진 상태였지만, 단 1년 만에

became the number one fourth-grade class in the state of New York on the state math test.
뉴욕주 수학시험에서 주 전체 4학년 중 1등 학급이 되었습니다.

In a year to a year and a half, Native American students in a school on a reservation
1년에서 1년 반 만에, 보호구역의 한 학교에 다니던 아메리카 원주민 학생들은

went from the bottom of their district to the top,
학군에서 가장 낮은 성적에서 가장 높은 성적으로 올라섰습니다.

and that district included affluent sections of Seattle.
그 학군에는 시애틀의 부유한 지역들도 포함되어 있었습니다.

So the Native kids outdid the Microsoft kids.
그래서 원주민 아이들이 마이크로소프트 키즈(부유층 아이들)를 능가한 것입니다.

This happened because the meaning of effort and difficulty were transformed.
이런 일은 ‘노력’과 ‘어려움’이라는 개념의 의미가 바뀌었기 때문에 가능했습니다.

Before, effort and difficulty made them feel dumb, made them feel like giving up.
예전에는 노력하거나 어려움에 부딪히면 자신이 멍청하다고 느끼고 포기하고 싶어졌습니다.

But now, effort and difficulty — that's when their neurons are making new connections, stronger connections.
하지만 이제는 노력과 어려움이야말로 뇌의 뉴런들이 새로운, 더 강한 연결을 만드는 순간입니다.

That's when they're getting smarter.
그때야말로 그들이 더 똑똑해지는 순간입니다.


fourth-grade – 4학년의

way behind – 한참 뒤처진

state test – 주(州) 단위 시험

become – ~이 되다

reservation – 보호구역

district – 학군, 지역

affluent – 부유한

outdo – 능가하다

effort – 노력

difficulty – 어려움

transform – 변형시키다

feel dumb – 멍청하게 느끼다

give up – 포기하다

neuron – 뉴런, 신경세포

connection – 연결

keyword
이전 16화하루 1분 TED 암기 챌린지-(14)