'데이터'를 '경험'할 수 있는 다양한 사례들
현재 다니는 회사에서 Data Experience Report라는 monthly letter를 발행하고 있습니다. 말 그대로 '데이터'를 '경험'할 수 있는 다양한 사례들을 찾아 소개합니다. 그 주제는 AI가 될 수도 있고, 데이터 그 자체이기도 하고, UX나 서비스 접목 사례이기도 합니다.
그 중 몇 가지 기사나 논문은 '데이터 제품을 소개합니다' 매거진에 적기도 했습니다. 회사에서 발행하는 것은 간단하게 개조식으로 작성하는데, 개인적으로 매거진에 작성할 때에는 충분히 내용을 소화해서 문장으로 뱉어야 직성이 풀리다보니 몇 편 적지 못했습니다.
2019년 5월부터 2년이 조금 안되는 기간 동안 발행한 스무 편의 제목들과 원문 링크를 모아서 공유합니다. 직접 작성한 내용은 브런치 글을 링크로 첨부했습니다.
Artwork Personalization at Netflix
Improving Driver Communication through One-Click Chat, Uber’s Smart Reply System
Machine Learning-Powered Search Ranking of Airbnb Experiences
Using Surveys to Make News Feed More Personal
Facebook changes algorithm to promote worthwhile & close friend content
Bringing Spotify to India—and Beyond
9 International Growth Strategies from Spotify
Spoiler warning! This neural network spots dangerous reviews before you read them
Hate spoilers? This AI tool spots them for you
Fine-Grained Spoiler Detection from Large-Scale Review Corpora
How Netflix makes you sign up — a UX analysis
How exactly Stitch Fix’s “Tinder for clothes” learns your style
Welcome BERT: Google’s latest search algorithm to better understand natural language
[어도비 MAX 2019] 어도비가 발표한 ‘모두를 위한 크리에이티브’의 모든 것
[MAX 2019] 자동으로 선택하고 편집한다, 어도비 CC에 적용한 인공지능 기능은?
The Pros and Cons of the De-aging Effects in ‘The Irishman’
An AI Epidemiologist Sent the First Warnings of the Wuhan Virus
What are your photos saying about you?
Can Smart Thermometers Track the Spread of the Coronavirus? - The New York Times
Why 36% is the magic number: Finding the right amount of text in mobile apps
Snapchat boosts its AR platform with voice search, Local Lenses and SnapML
Generated Photos: 100,000 Free AI Generated Faces for Your Designs
Looker + Google: How The Deal Will Rock The BI World
Looker CPO - the data nerds won. But if we don't empower users with data, we lose
Looker JOIN 2019 - Namely's Alexander Jia shares the new rules of modern BI projects
Understanding Pins through keyword extraction
AI Video Production: No cameras, studios or actors required. (Part I of III)
Our Vision for the Future of Synthetic Media