brunch

바쁘게 살지만 정작 중요한 일은 미루고 있었다

why we procrastinate?

by 오프웰

While we live each day, we constantly face choices, and this continues throughout our lives. Life is continuous series of choice. The more good choice you make, the better your life becomes. Today, I'm going to talk about how to make the right decisions that lead to a successful life.



우리는 매일을 살면서 끊임없이 선택을 마주하게 되며, 이는 우리의 삶 내내 계속된다. 삶은 끊임없는 선택의 연속이다. 좋은 선택을 많이 할수록 삶은 더 나아진다. 오늘은 성공적인 삶으로 이끄는 올바른 결정을 내리는 방법에 대해 이야기하려 한다.



The main idea of making the right decision is looking further. It means thinking about the consequences of your actions rather than choosing what immdeiately satisfies you. Instead of focusing on what releases dopamine, set your priorities and complete the important tasks first.



올바른 결정을 내리는 핵심은 멀리 보는 것이다. 즉, 당장 자신을 만족시키는 것을 선택하기보다는 자신의 행동이 가져올 결과를 생각하는 것이다. 도파민을 방출하는 것에 집중하기보다는 우선순위를 설정하고 중요한 일부터 완수한다.



It is essential to reward yourself when you finish the most important task of the day. This acts as a driving force, keeping you motivated and excited aobut the journey to success. Without proper motivation, you may eventually feel overwhelmed and struggle to maintain your efforts. Otherwise, one day, we may release our surppressed emotions, making it hard to sustain our efforts.



가장 중요한 일을 끝냈을 때 자신에게 보상을 주는 것이 중요하다. 이는 동기 부여의 원동력이 되어 성공으로 가는 여정에 대한 흥미와 동기를 유지하게 도와준다. 적절한 동기 부여 없이, 결국은 압도당할 수 있고 지속적인 노력을 유지하는 데 어려움을 겪을 수 있다. 그렇지 않으면, 언젠가는 억눌렸던 감정을 터뜨려 우리의 노력을 지속하기 힘들게 만들 수 있다.



In the end, we end up doing everything, but the key to productivity is sequence. Brian Tracy once said that doing unimportant task is like eating dessert filled with sugar - you always feel ready for dessert but not for the main dish. As you may have experienced, eating dessert first often ruins your appetite for the main course.



결국 우리는 모든 일을 하게 되지만, 생산성의 핵심은 순서이다. 브라이언 트레이시는 한 번 이렇게 말했다. "중요하지 않은 일을 하는 것은 설탕이 가득한 디저트를 먹는 것과 같다. 언제나 디저트는 먹고 싶지만 주된 요리는 먹고 싶지 않다." 여러분도 경험했을지 모르지만, 디저트를 먼저 먹으면 주된 요리의 입맛이 떨어지게 된다.



Likewise If you spend your energy on minor tasks at the strat of the day, you will lack the energy when you need it most. Consider the analogy of filling a bottle with rocks. Even if the bottle has the same space, the number of rocks that fit depends on the order in which you place them.

If you place the largest rocks first, the smaller ones will naturally fit into the gaps. However, If you strart with the smallest ones, there will be no room for the big rocks. The principle is that simple.



마찬가지로 하루를 시작할 때 사소한 일에 에너지를 소비하면 가장 중요한 일을 할 때 에너지가 부족해진다. 큰 돌로 병을 채우는 비유를 생각해 보자. 병의 크기가 같더라도 돌을 놓는 순서에 따라 들어가는 돌의 수가 달라진다. 가장 큰 돌을 먼저 놓으면 작은 돌들이 자연스럽게 빈 공간에 들어가게 된다. 하지만 작은 돌부터 시작하면 큰 돌이 들어갈 공간이 없어지게 된다. 원리는 아주 간단하다.



The best approach is to plan your day before you start. Decide which task to tackle first and complete it in the most productive time of the day without distractions. Planning your day the night before is even better. It will surly help your life with dramatical outcomes.




가장 좋은 방법은 하루를 시작하기 전에 계획을 세우는 것이다. 어떤 일을 먼저 할지 결정하고 하루 중 가장 생산적인 시간에 방해받지 않고 그것을 완수한다. 하루를 시작하기 전에 미리 계획하는 것이 훨씬 좋다. 이는 여러분의 삶에 극적인 결과를 가져다줄 것이다.

keyword
월, 화, 수, 목, 금, 토, 일 연재