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by woody Mar 06. 2021

로빈후드는 어떻게 초기 100만 명의 유저를 확보했을까

gamification and  frictionless



How Robinhood Got Nearly 1 Million Users Before the Company Even Existed


개요  

    2013년 설립. 누적 펀딩 $5.6B  

    로빈후드는 미국의 수수료 없는  중개 플랫폼으로 주식, 옵션, ETF, 암호화폐등을 거래할 수 있는 플랫폼임.  

    The startup offers equity, cryptocurrency, and options trading, as well as cash management accounts. It also provides a stock brokerage platform that democratizes access to the financial markets and aims to make people comfortable storing money and trading stocks using its application.  


Compel Immediate Action  

    FOMO(Fear of missing out)  

    서비스 출시 전 전략으로 잠재고객을 대상으로 초대(invitation only) 기반의 베타 테스트를 진행했음. →  the company appealed to its interested fans’ desire to be the first to benefit from what Robinhood had to offer.  


Keep the Process Simple  

    로빈후드는 가입 절차를 짧고, 달콤(Sweet)하고, 단순하게 설계했음.  

    랜딩페이지를 열면, 단 한 가지 이메일 주소만 입력하도록 함.  

    더불어 “Robinhood $0 commission stock trading stop paying up to $10 for every trade” → 강려크한 카피  

Get People to Share and Re-engage


Gaining access was simple.  

    초기에는 다른 서비스들과 마찬가지로 가족, 친구들을 통해 초기 유저들을 모았음.  


Gamification.  

    로빈후드는 바이럴 루프를 다음과 같이 만들었는데, 사용자들이 로빈후드에 가입했을 때 그들은 대기자 명단에 올라가고, 목록에서 상위 랭크될수록 빠르게 beta에 접근할 수 있게 했는데, 본인의 추천 코드/링크가 많이 공유될수록 beta앱 사용자로의 우선순위가 높아지도록 함. → A reward-based invitation to share Robinhood’s exclusive offer with others in just one click. The more a person shared, the higher waiting-list position. The higher the position, the sooner one would gain access to Robinhood. And who doesn’t want to jump ahead in the queue? and that’s what led to exponential growth.  


Bonus: Embrace What Makes You Different  

    이러한 장치뿐만 아니라 초기부터 로빈후드가 유저들로부터 사랑받을 수 있었던 이유는 무엇보다도  they built it aiming to make trading as frictionless as possible.  


틴더는 어떻게 초기 15000명의 고객을 모았나?

어떻게 도어대시는 초기 200개 주문을 모았나?

  스냅챗은 어떻게 초기 고객을 모았나?

뉴스레터 모닝브루는 어떻게 초기 구독자들을 모았나?

스포티파이는 어떻게 초기 고객을 모았나?

프로덕트헌트는 어떻게 초기 고객을 모았나?

스티치픽스는 어떻게 초기고객을 모았나?

에어비엔비는 어떻게 초기고객을 모았나?

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